About Me

Header Ads

FOSTERHJEM BARNEVERNET

 Mange barn tas ut av hjemmet med akuttvedtak pÃ¥ oppdiktet og/eller ulovlig grunnlag. Man kan protestere i etterkant og fÃ¥ saken behandlet i barnevernsnemnd eller domstolene, men da er ofte skaden allerede skjedd hos traumatiserte barn. Og i mange tilfeller er dette bare begynnelsen pÃ¥ marerittet for barn og foreldre.

 Det er et vel etablert faktum at barnevernets, barnevernsnemnder og domstolenes saksbehandling skaper NAVere, kriminelle, psykisk syke og fysisk sykere barn. Dette medfører til at over 100 barn i barnevernet tar selvmord hvert eneste Ã¥r, det er flere enn som ble drept under terrorangrepet pÃ¥ Utøya – hvert eneste Ã¥r. Og nÃ¥r barna dør, trenger saksbehandlerne nye barn.

 I mange barnevernssaker blir falske bekymringsmeldinger raskt motbevist av foreldre, men det hjelper lite om barnevernet underslÃ¥r denne dokumentasjonen, trenerer saken eller selv produserer stadig nye bekymringer. Om har man med uetiske saksbehandlere i barnevernet Ã¥ gjøre, finnes det ingen grenser for hva man i teorien kan være bekymret for og hvor lenge bekymringene vedvarer.

 Barnevernet kan til og med bruke som grunnlag en egenfabrikert bekymringsmelding, og i noen tilfeller bruker barnevernet politiet for Ã¥ jage, pÃ¥gripe og arrestere barna etter bekymringsmeldingene. I enkelte tilfeller blir barn lagt i hÃ¥ndjern, fraktet i politibiler og plassert i glattceller. Dette er vel dokumentert i media.

 Mange bekymringsmeldinger samsvarer altsÃ¥ ikke med norsk lov, som sier at foreldre selv skal samtykke til at bekymringsmelding sendes, dersom det ikke er mistanke om grov omsorgssvikt, mishandling eller menneskehandel. Etter barnet er kidnappet av politiet etter en ulovlig bekymringsmelding, hvem skal du anmelde politiet til? Politiet?

 “Foreldre som lovstridig har blitt meldt til barnevernet har opplevd dette som et overgrep og en enorm belastning bÃ¥de for sin egen og barnas del. Slike meldinger utgjør Ã¥penbart et alvorlig brudd pÃ¥ personvernet og retten til privatliv, og bidrar til Ã¥ svekke tilliten til hjelpeapparatet”, ifølge Human Rights Service.

 Og her er det to nøkkelord som er vesentlige: nemlig “hjelpeapparat” og “menneskehandel”. Fagorganiserte ansatte i barnevernet, som altsÃ¥ skal stanse menneskehandel, kan altsÃ¥ selv ha som arbeidsoppgave Ã¥ tvinge sine tjenester pÃ¥ andre mennesker, for Ã¥ sikre arbeidsinntekt til seg selv og/eller andre fagorganiserte. AltsÃ¥ menneskehandel.

 Ã… fjerne barn ved tvang, altsÃ¥ mot sin egen vilje fra foreldrene, er i de aller fleste saker et brudd pÃ¥ Barnekonvensjonen (FN) og det er allerede her lovbruddet er et juridisk faktum. De mest Ã¥penbare indikatorene er at barn protesterer eller grÃ¥ter, men i barnevernet er dette vanlig. Ã… fjerne et barn mot sin vilje fra foreldrene er selve definisjonen pÃ¥ kidnapping, men i Norge fjernes de fleste barn mot sin vilje pÃ¥ bakgrunn av en “bekymring”.

 Ã… fjerne barn fra foreldre forsøkes legalisert i Norge ved hjelp av Barnevernloven, rettspraksis, forskrifter, instrukser og regelverk. Disse er selvsagt underordnet FNs Barnekonvensjon og Menneskerettsloven som begge er innlemmet i Grunnloven. PÃ¥ tross av dette fÃ¥r utrolig nok barnevernet i mange saker medhold i barnevernsnemnd og domstolene. Man kan altsÃ¥ konkludere med at kidnapping av barn i stor grad i praksis er legalisert i Norge ved hjelp av bekymringsmeldinger.

 Barneverns- og helsenemnda het tidligere Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker, kalt Fylkesnemnda, men i 2021 ble det avslørt at en barnevernleder hadde instruert en saksbehandler til Ã¥ vitne falskt. Istedet for Ã¥ straffeforfølge barnevernslederen, kom tingretten i straffesaken frem til at det ikke var straffbart Ã¥ vitne falskt i Fylkesnemnda siden nemnden i seg selv var illegal.

 Domstolen innrømte med dette at partene i nemnda og nemnden i seg selv kunne operere ulovlig uten straffeansvar siden nemnden i seg selv var ulovlig.

 Saken fikk mediedekning og fylkensnemnda var da avslørt. Hvordan løste man den problemstillingen? Jo, man bare omdøpte fylkesnemnda til barnevernsnemnda og fortsatte den illegale praksisen.

 Selv etter dette kan man ofte oppleve at nemndledere og nemndmedlemmer i barnevernsnemnder kler seg ut i dommerkappe selv om nemnda ikke er en reell rettslig behandling, nemnden ikke er definert som en domstol og nemnden ikke utsteder en dom.

 Barnevernsnemnda utsteder bare en slutning eller et vedtak. I de fleste tilfeller er altsÃ¥ disse vedtakene eller slutningene illegale og selvsagt i strid med menneskerettighetene.

 Nemndene har først og fremst som oppgave Ã¥ fatte vedtak etter barnevernsloven. Vedtakene dreier seg bl.a. om barneverntjenesten skal overta omsorgen for et barn, samværsspørsmÃ¥l og fratakelse av foreldreansvar.

 En “barnevernsnemnd” er en spesialisert kommunal nemnd som har ansvar for Ã¥ hÃ¥ndtere saker relatert til barnevernet i en kommune, det betyr at kommunen avgjør om kommunen har handlet etisk eller ikke.

 Barnevernet i de forskjellige kommunene er underlagt Bufdir, det samme statlige direktoratet som er ansvarlig for barnevernsnemndene. SÃ¥ nÃ¥r din sak om barnevern kommer i barnevernsnemnda er det i realiteten Bufdir som skal avgjøre om Bufdir har gjort noe ulovlig. Om du skulle gjette, hva tror du nemnden kommer frem til?

 Lov om barneverntjenester er en norsk lov av 17. juli 1992, og som trÃ¥dte i kraft 1. januar 1993. Den har angivelig som formÃ¥l Ã¥ sikre at mindreÃ¥rige som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, fÃ¥r nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og Ã¥ bidra til at barn og unge fÃ¥r trygge oppvekstsvilkÃ¥r.

 1. januar 2023 trÃ¥dte ny barnevernslov i kraft. Flere viktige endringer ble iverksatt. Loven erstatter barnevernlov av 1992. Enkelte lovendringer trÃ¥dte i kraft i 2022 pÃ¥ grunn av barnevernsreformen.

Fosterhjem Barnevernet

 Barnevernloven inneholder blant annet regler om hjelpetiltak i hjemmet, omsorgsovertakelse, samværsrett, fratakelse av foreldreansvar og adopsjon. Barnevernloven regulerer ogsÃ¥ barnevernets oppfølging av unge med barnevernsbakgrunn i overgangen til en voksentilværelse.

 Barnevern i Norge forsøkes legalisert i domstolene ved hjelp av Lov om barneverntjenester (barnevernloven). Men Barnevernloven er underlagt Menneskerettsloven, Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) som er innlemmet i Grunnloven. Det betyr at barnevernet, barnevernsnemnder, tingrett, lagmannsrett og Høyesterett skal følge rettspraksis fra Den europeiske menneskerettsdomstol (EMD).

 Menneskerettighetene gir barna rettigheter, man Barnevernloven gir i praksis ofte barnevernet rett til dine barn. Dommere skal gi barna menneskerettighetene, men de blir ofte fratatt sine rettigheter som menneske og hele familier krenkes pÃ¥ det groveste.

 Menneskerettighetene i Den europeiske menneskerettskonvensjon (EMK) er innlemmet i Grunnloven, likevel utsteder domstolene i Norge dommer som i seg selv er lovstridige.

 Offisielle tall viser at antall omsorgsovertakelser og adopsjoner etter Barnevernloven har gÃ¥tt kraftig ned de siste Ã¥rene, og at foreldre nÃ¥ fÃ¥r medhold i flere saker. Har menneskerettighetene endret seg? Nei. Dermed har domstolene implisitt innrømmet at det finnes utallige ulovlige omsorgsovertakelser.

 EMD som hÃ¥ndhever EMK har domfelt Norge utallige ganger, sÃ¥ man kan trygt si at barnevernet i stor grad driver ulovlig og at domstolene i Norge utsteder ulovlige dommer pÃ¥ løpende bÃ¥nd. Faktisk er det mange dommere i Norge som er domfelt for brudd pÃ¥ menneskerettighetene.

 Ifølge Barnevernloven skal kommunen ha internkontroll for Ã¥ sikre at kommunen utfører oppgavene sine i samsvar med krav fastsatt i lov eller i medhold av lov. Det betyr at kommunen skal kontrollere om kommunen begÃ¥r lovbrudd i etter Menneskerettsloven og Barnekonvensjonen.

 BÃ¥de Menneskerettsloven (EMK) og FNs Barnekonvensjon er innlemmet i Grunnloven. Ifølge Barnekonvensjonen er det ikke tillatt Ã¥ fjerne barn fra foreldre mot barnets vilje, unntatt om barnet blir utsatt for lovbrudd etc.

Post a Comment

0 Comments